Sousedé plus slaví pět let. | Sýkorová, Lucie | Veřejná správa č.2, 1/2017 | |
Češi upravili rakouský model a zapojit chtějí i mladé |
Hodina za hodinu. | Sýkorová, Lucie | Veřejná správa č.2, 1/2017 | |
nápad na výměnnou pomoc nadchl lidi od Aše po Zlín |
Pomáhal si Rembrandt zrcadly a optickými triky? | ŠKOPEK, Pavel | 21. století č.12, 8/11/2016 | |
Nová analýza dvou britských výzkumníků tvrdí, že si REMBRANDT u autoportrétů pomáhal optickou projekcí, vytvořenou pomocí sestavy zrcadel a čoček. |
Průlom v detekci rakoviny! | ŠKOPEK, Pavel | 21. století č.12, 8/11/2016 | |
Nanotechnologie - medicína. Jak funguje laboratoř čipu? Laboratoř čipu dá lékařům možnost pracovat s jednotlivými řetězci DNA, viry a bílkovinami. Díky tomu budou moci detekovat onemocnění, jako je rakovina, ještě předtím, než se objeví příznaky, takže léčba může být mnohem efektivnější. |
Bez výběru hřiště a znalosti pravidel se hrát nedá. | Doubrava, Lukáš | Učitelské noviny č.2, 10/1/2017 | |
novinářské žánry jako základní kámen žurnalistiky |
Učitelky pro práci s dvouletými dětmi je třeba vybírat. | Štefflová, Jaroslava | Učitelské noviny č.2, 10/1/2017 | |
mateřské školy se připravují pro práci s dvouletými dětmi |
Solidní rozpočtová nadje. | Švancar, Radmil | Učitelské noviny č.2, 10/1/2017 | |
navýšení školského rozpočtu o 10 procent |
Jsou čeští žáci sociálně negramotní. | Doubrava, Lukáš | Učitelské noviny č.1, 3/1/2017 | |
akruální stav sociální gramotnosti našich žáků popisuje Česká školní inspekce |
Jaké bude poradenství. | Švancar, Radmil | Učitelské noviny č.1, 3/1/2017 | |
poradny a speciálněpedagogická centra - podfinancování |
Zrodí se nový systém kvalifikace pro práci v mateřinkách. | Štefflová, Jaroslava | Učitelské noviny č.1, 3/1/2017 | |
pedagogické střední a vysoké školy naštěstí nejdou proti sobě |
Krize - první reakce. 2.díl | Farkašová, Kristýna | Sociální služby č.1, 20/1/2017 | |
Práce terapeuta a jeho pomoc. Limity toho, co můžeme nabídnout. Profesní limity. |
Kam pracovník může a nemůže. | Hauke, Marcela | Sociální služby č.1, 20/1/2017 | |
Práva osob z pohledu terénních služeb sociální péče. Hodnocení rizik a rizikové plány. |
Co je canisterapie, co dokáže a co nedokáže. 1.díl | Hasilová, Renata | Sociální služby č.1, 20/1/2017 | |
Canisterapie individuální i společná, v interiérech a exteriérech. |
Největší problémy spatřujeme v řešení problematiky zaměstnanosti... | | Sociální služby č.1, 20/1/2017 | |
Rozhovor s Václavem Krásou, předsedou Národní rady osob se zdravotním postižením ČR o barierovém prostředí, financování sociálních služeb a zaměstnanosti. |
Pojednání o prof. Milanu Hejném u příležitosti jeho 80. narozenin. | Vondrová, Naďa - Jirotková, Darina | Pedagogika č.4, 26/11/2016 | |
Milan Hejný - zajímavosti, informace.
|
Reflexe jako nástroj změny komunikačního chování učitele. | Šeďová, Klára | Pedagogika č.4, 26/11/2016 | |
Reflexní rozhovory - změna komunikačního chování učitele. |
Rozvoj profesního vidění studentů oboru Učitelství pro mateřské školy. | Syslová, Zora | Pedagogika č.4, 26/11/2016 | |
Pohled na rozvoj profesního vidění jako jedné z důležitých dimenzí profesionality učitelů mateřských škol. |
Videokluby jako forma profesního vzdělávání učitelů. | Minaříková, Eva - Uličná, Klára - Píšová, Michaela | Pedagogika č.4, 26/11/2016 | |
Videokluby jakožto intenzivní forma profesního vzdělávání učitelů. |
Využití aktivit podporujících profesní rozvoj a vnímání jejich překážek učiteli | Michek, Stanislav | Pedagogika č.4, 26/11/2016 | |
Rozdíly u učitelů základních a středních škol v preferenci aktivit podporujících jejich profesní rozvoj v závisloti na typu školy, kde působí, genderu učitelů a délce pedagogické praxe. |
Začínající učitelé a drop-out. | Píšová, Michaela - Hanušová, Světlana | Pedagogika č.4, 26/11/2016 | |
Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů, zprůsobený mj. vzrůstající mírou ztráty kvalifikovaných učitelů způsobených jejich odchodem z profese či přechodem na jinou školu, zzv. drop-outem. |