Ekonomika dnešního Ruska: úspěchy, problémy, perspektivy. | BĚLOUSOV, Andrej | Mezinárodní politika č.8, 8/2003 | |
Dynamický růst v letech 1999 - 2002, zpomalení , potřeba změny ekonomické strategie pro příští roky. |
Stane se euro rovnocenným konkurentem amerického dolaru. | PAVLÍK, Petr | Mezinárodní vztahy č.3, 3/2003 | |
Cílem stati je ukázat na vybraných příkladech nakolik se již euro stačilo etablovat jako jedna z nejdůležitějších měn z hlediska různých aspektů, nakolik plní základní funkce významné mezinárodní měny a jaké jsou jeho perspektivy v blízké budoucnosti. Euro ve světovém hospodářství, podíl jednotlivých měn na oficiálních devizových rezervách ve světě. |
Americké hospodářské sankce v 90. letech 20. století. | TOMÁŠ, Radek | Mezinárodní vztahy č.3, 3/2003 | |
Historie vývoje hospodářských sankcí USA, dopady, výsledky. Reforma sankční politiky v 90. letech 20. století. Nejvýznamnější sankční zákony a jejich ekonomický dopad pro zahraniční politiku USA. |
Mírové operace OSN v postbipolárním světě - méně znamená více. | BUREŠ, Oldřich | Mezinárodní vztahy č.3, 3/2003 | |
Nejviditelnější a nejkritizovanější aktivity OSN.Analýza hodnocení skutečných schopností OSN při řešení současných ozbrojených konfliktů. Mírové operace OSN, 1988 - 1994 a současný stav. |
Reforma Bundeswehru a trendy vývoje postavení armády v moderní demokracii. | KŘÍŽ, Zdeněk) | Mezinárodní vztahy č.3, 3/2003 | |
Studie věnovaná reformě německé armády.Mezinárodní souvislosti reformy Bundeswehru a vývoj po sjednocení. Německá bezpečnostní politika a vývoj Bundeswehru 90. let 20. století. Reforma z hlediska obecných trendů vývoje postavení armád v moderní demokracii a obecných trendů vývoje armád. |
Střední Čechy zůstávají ve stínu Prahy. | | Hospodářské noviny č.165, 25/8/2003 | |
Turistické a kulturní zajímavosti regionu. Nezaměstnanost v kraji, investoři. |
Uvažuje se o tvorbě krajských center rozvoje lidských zdrojů. | MANDÍKOVÁ, Miroslava - PAJÁN, Zdeněk | Hospodářské noviny č.165, 25/8/2003 | |
Vznikající projekt víceúčelových krajských center pro rozvoj lidských zdrojů. Náplň center, cíle, možnost financování z Evropského sociálního fondu. |
13 kroků k certifikaci ISO 9001:2000. | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Tato případová studie názorně ukazuje, jak organizace může rychle a 'levně' dosáhnout certifikace ISO 9001:2000 a navíc ji spojit s ISO 14000. |
Vymáhání pohledávek po telefonu. | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Vymáhání pohledávek po telefonu prošlo za poslední dva roky rychlým vývojem. Firmy, které tento trend zachytily, jsou ve výhodě. Proč? |
Nový přístup k řízení zisku. | ŠLAPÁK, Ondřej | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Řízení vztahů se zákazníky (CRM). |
Řešíte finanční problém? | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Poučte se od Alberta Einsteina. ten kdysi vyslovil myšlenku, která platí dodnes - i ve světě podnikání. |
Elektronický obchod. | FROULÍK, Radek | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
E-obchod - význam, základní pojmy, vybrané souvislosti. |
Internetový obchod v praxi. | DADÁK, Jakub | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Internet a SMS zprávy mohou posloužit jako efektivní obchodní a komunikační kanál. Dokládají to tři projekty z podnikové praxe. |
Jak se ze značek stávají ikony. | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Některé značky se távají ikonami. Avšak jen málo lidí z marketingu má představu, jak se z nějaké značky dá udělat ikona. |
Multilokální strategie obchodního řetězce Ahold. | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Nizozemská skupina Ahold má 9000 prodejních středisek v 27 zemích světa a jedinečnou strategii. |
Žije ještě odkaz zakladatele Wal - Martu? | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Zakladatel největší světové maloobchodní firmy Wal - Mart uzavřel kdysi se zaměstnanci pakt, který fungoval a stal se živou školou obchodníků. Dodnes stojí za pozornost. |
Toptrenér a školitel prodejců. | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Heinz Goldmann i dnes předvádí konkurenci, jak se to má dělat. |
Co rozhoduje o úspěchu reklamy. | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Rozhodující nákupní motivy jsou tři. |
O reklamě v Nestlé. | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Rozhovor s předsedou představenstva Nestlé. |
Vyplatí se vůbec slevy? | | Moderní řízení č.7, 10/7/2003 | |
Slevy sice podporují okamžitý prodej, ale jaký je jejich dlouhodobý přínos? |