Náhrada mzdy za dočasnou pracovní neschopnost. | Zrutský, Jaromír | Právní rádce č.5, 28/5/2009 | |
Od 1.1.2009 - platnost nového zákona o nemocenském pojištění. Vysvětleni, postupy. |
Základní školy hodnotily přechod na ŠVP převážně kladně, avšak potýkaly se s fin | MARTINEC, Lubomír, KAŠPAROVÁ, Vendula | Učitelské noviny č.13, 31/3/2009 | |
Celkové hodnocení prvního roku výuky podle ŠVP. Oblasti problémů při realizaci reformy. Pohled na uplatňování nových metod práce. |
Budeme mít v mateřských školách muže?. | ŠTEFFLOVÁ, Jaroslava | Učitelské noviny č.13, 31/3/2009 | |
České školství a role můžu jako pedagogů. Jak se stát učitelem v mateřince. |
Změna platových tarifů nepedagogických pracovníků škol a školských zařízení. | | Učitelské noviny č.14, 7/4/2009 | |
Informace MŠMT k změně, která platí od 1. dubna 2009. |
Střediska volného času přecházejí z krajů na města. | DOUBRAVA, Lukáš | Učitelské noviny č.14, 7/4/2009 | |
Problematika domů dětí a mládeže a středisek volného času. Výhody a nevýhody převodu institucí na města. |
Vzdělávat se společně, nebo odděleně?. | ŠVANCAR, Radmil | Učitelské noviny č.14, 7/4/2009 | |
Společné vzdělávání nadprůměrně nadaných a průměrných žáků. |
Nejvíce bruselských peněz nyní obdrží pedagogika a psychologie. | DOUBRAVA, Lukáš | Učitelské noviny č.15, 14/4/2009 | |
Objem podpory humanitním a společenskovědním oborům z prostředků Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. Rozdělení financí do oborů. |
Interaktivní metody diskuze ve společenskovědních předmětech. | HOMEROVÁ, Marie | Učitelské noviny č.16, 21/4/2009 | |
Metody skupinové komunikace. Panelová diskuze, sympozium, debata. Řešení diskuzí. |
Přechod nájmu bytu. | Lužná , Romana | Právní rádce č.5, 28/5/2009 | |
Problematika nájmu bytu, družstevní ,státní byt a jiné varianty řešení. |
Žáci se sociálním znevýhodněním. | ŠVANCAR, Radmil | Učitelské noviny č.16, 21/4/2009 | |
Výsledky analýzy MŠMT. Rešení problému nerovnosti. |
Šedá integrace dětem neprospívá. | ŠVANCAR, Radmil | Učitelské noviny č.17, 28/4/2009 | |
Kvantitativní analýza individuálního přístupu k dětem a transformace zvláštních škol. |
Kdo nese odpovědnost za chování žáků?. | ŠTEFFLOVÁ, Jaroslava | Učitelské noviny č.17, 20/4/2009 | |
Závěry z konference Asociace pedagogů základního školství. Chování žáků a jejich proměny. |
Z analýzy individuálního přístupu pedagogů k žákům se speciálními vzdělávacími p | | Učitelské noviny č.18, 5/5/2009 | |
Analýza týmu společnosti Člověk v tísni. |
Jak může pomoci metodik prevence. | ŠVANCAR, Radmil | Učitelské noviny č.18, 5/5/2009 | |
Chování žáků na základních školách se zhoršuje. Pozice preventisty ve školství. |
Transformace VOŠ nejdřív za dva roky. | HUSNÍK, Petr | Učitelské noviny č.18, 5/5/2009 | |
Legislativní ukotvení sektoru vyšších odborních škol. Příprava zákona o terciárním vzdělávání. |
Co všechno poznamená slučování škol. | ŠTEFFLOVÁ, Jaroslava | Učitelské noviny č.18, 5/5/2009 | |
Důvody spojení škol. Výhody a nevýhody slučování škol. |
Rozvoj kritického myšlení ve výuce společenskovědních předmětů. | HOMEROVÁ, Marie | Učitelské noviny č.19, 12/5/2009 | |
Kritické myšlení - řešení aktuálního problému, příklady a konkrétní témata pro výuku. |
Mít kde být - šance v nízkoprahovém klubu. | ŠVANCAR, Radmil | Učitelské noviny č.19, 12/5/2009 | |
Služby 'nízkoprahový klub' - záchytný bod na cestě dítěte do výchovného ústavu. |
Průběžné hodnocení škol: Nové přijímací řízení je mizerné. | HUSNÍK, Petr | Učitelské noviny č.19, 12/5/2009 | |
Obavy z nového modelu příjímacího řízení postaveném na třech přihláškách se na školách potvrzují. |
Vzdělanostní dráhy a vzdělanostní šance romských žákyň a žáků základních škol v | | Učitelské noviny č.20, 19/5/2009 | |
Základní východiska studia a její obsahový záběr. Příčiny a projevy vzdělanostních nerovností. Analýza vzdělávacích drah dětí. |