Jak se ztratil západ. | ORAVCOVÁ, Soňa | Lidé a země č.1, 1/2009 | |
Native Americans, tedy původní američané. |
Jak se žije literárnímu překladateli v Evropě?. | LHOTOVÁ, Alena | Grand Biblio č.1-2, 6/1/2009 | |
Porovnání podmínek pro překladatele. Evropská rozmanitost. Státní podpora překladatelů. |
Disneyland stalinismu. | VODIČKA, Milan | Lidé a země č.1, 1/2009 | |
Tělo velkého vůdce Korejské lidově demokratické republiky leží už roky v mauzoleu, ale on zůstává věčným prezidentem. KLDR, země kam se téměr nesmí. |
Vzdělat a vydělat. | LIŠKA, Ondřej | Učitelské noviny č.8, 24/2/2009 | |
Návrh opatření pro Národní protikrizový plán v oblasti vzdělávání a výzkumu a vývoji. |
Zrakově postižení a nebezpečí bezhlavé integrace. | ŠVANCAR, Radmil | Učitelské noviny č.8, 24/2/2009 | |
Zrakově postižené děti na ZŠ a MŠ. Prostorová orientace dětí. Nebezpečí integrace. |
Metody pro výuku práce s textem ve společenskovědních předmětech. | HOMEROVÁ, Marie | Učitelské noviny č.7, 17/2/2009 | |
Didaktické postupy výuky společenskovědních předmětů. Práce s odborným textem a kritické myšlení. |
Informace k náhradě mzdy, platu nebo odměny z dohody o pracovní činnosti ... | MATUŠKOVÁ, Zuzana | Učitelské noviny č.6, 10/2/2009 | |
Aktualizovaná verze o náhradách mzdy a nemocenského pojištění ve školství. Shrnutí. |
Návrh na etickou výchovu. | | Učitelské noviny č.5, 3/2/2009 | |
Návrh na začlenění nového oboru Etická výchova jako doplňkového do RVP ZV. Charakteristika oboru a jeho aplikační témata. |
Asistentská ruleta. | ŠVANCAR, Radmil | Učitelské noviny č.5, 3/2/2009 | |
Práce asistentek pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Financování míst asistentů. |
Akční plán podpory odborného vzdělávání. | HUSNÍK, Petr | Učitelské noviny č.4, 27/1/2009 | |
Vláda schválila tvorbu motivačních nástrojů pro podniky i žáky. |
Právní ochrana pedagogů. | ŠVANCAR, Radmil | Učitelské noviny č.4, 27/1/2009 | |
Situace učitele ve škole. Útoky na pedagogy. Právní opora. |
Co obnáší pomoc konzultantů. | ŠTEFFLOVÁ, Jaroslava | Učitelské noviny č.3, 20/1/2009 | |
Nejčastější témata diskuzí. V čem spočívají konzultace. |
Agresivita na školách. | PALEČEK, Lubomír | Učitelské noviny č.2, 13/1/2009 | |
Problematika stoupající agresivity žáků na školách. Role pedagogů při řešení konfliktů. |
Nový metodický pokyn definuje kyberšikanu. | DOUBRAVA, Lukáš | Učitelské noviny č.2, 13/1/2009 | |
Metodický pokyn MŠMT k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení. Problematika kyberšikany. |
Alternativní formy ve výuce. | HOMEROVÁ, Marie | Učitelské noviny č.10, 10/3/2009 | |
Různé možnosti výuky žáků ve školách - brainstorming, skládačka, objevování. |
Internetová etika proti kybernástrahám. | ŠVANCAR, Radmil | Učitelské noviny č.10, 10/3/2009 | |
Kybersvět a nástrahy pro děti. Výhody i nevýhody volného přístupu žáků k internetu. |
Profesní standard kvality učitele v otázkách a odpovědích. | | Učitelské noviny č.11, 17/3/2009 | |
Standard pro práci učitelů. Otázky a odpovědi. |
Co je nového v Lichtenštejnsku? | Šepták, Miroslav | Mezinárodní politika č.5, 5/2009 | |
Velkou koalicí volebních stran k řešení problémů země. |
Evropská unie : v čem je problém? | Drápal, Dan | Mezinárodní politika č.5, 5/2009 | |
Evropa a její identita. Bezpečnostní a ekonomické otázky. |
Anděl ze speciální školy. | Hloušková, Lenka | Magazín Práva č.21, 23/5/2009 | |
Vítězka finále učitelské soutěže Zlatý Ámos - Lucie Andělová z Karviné. |