Lidská mysl. Co to vlastně je? | Trampotová, Olga | Psychologie dnes č.6, 31/5/2013 | |
Mozek jako vášnivý sběratel vzpomínek, přijímač i vysílač. |
V těle jako doma. | | Psychologie dnes č.6, 31/5/2013 | |
Vnímání vlastního dechu a sebedůvěra z něj čerpaná. Tělo jako psychoterapeutický nástroj. Meditace klidu. |
Jak na nás působí hudba? | Kramulová, Daniela | Psychologie dnes č.6, 31/5/2013 | |
Hudba dotváří životní příběh, ovlivňuje emoce, rozumové funkce, ukoléba ke spánku, mobilizuje síly v kritických situacích. |
Feminismus, nebo romantická láska? | Kubcová, Šárka | Psychologie dnes č.6, 31/5/2013 | |
Feminismus a romantika se nevylučují. Jsou feministky ve vztahu spokojenější? Stabilnější vztahy. |
Prostor pro odvahu stále existuje. | Hrouzková, Alexandra | Psychologie dnes č.6, 31/5/2013 | |
Rozhovor s biskupem Václavem Malým prvním laureatem ceny Arnošta Lustiga u něhož byly oceněny vlastnosti jako odvaha, statečnost, lidskost a spravedlnost. |
Strážci hranic ve filmu. | Bednařík, Petr | Literární noviny č.10, 30/5/2013 | |
Jak česká socialistická kinematografie filmově ztvárnila obranu naší vlasti na hranicích. |
Pes na cestě. | Vilikovský, Pavel | Literární noviny č.10, 30/5/2013 | |
O Slovensku a Slovácích . |
Myšlení jednoho procenta. | Horyna, Břetislav | Literární noviny č.22, 30/5/2013 | |
Principem právního státu je rovnost všech lidí před zákonem. Je to iluze. |
Právo říkat pravdu mi upřít nemohou. | Mrázek, Ondřej | Literární noviny č.22, 30/5/2013 | |
S Pavlem Vilikovským na knižním veletrhu Svět knih. |
Cesty k definici nejen moravského znaku a praporu. | Růžek, Vladimír | Veřejná správa č.10, 5/2013 | |
O tom, které symboly Moravy jsou správné. |
Posílit zájem o vysílání České televize v regionech je jedním z našich hlavních | Pacinová, Zuzana | Veřejná správa č.10, 5/2013 | |
Krajská zpravodajství nabývají na důležitosti. |
Kocourkov ve veřejné správě. | Křížová, Ludmila | Veřejná správa č.10, 5/2013 | |
Občanské sdružení Oživení bojuje za obnovování veřejných prostor a rozšířilo se o protikorupční organizaci. |
Umíme vyučovat dějepis? | Tvrďoch,Lukáš; Pleva,Martin; Rodriguezová,Veron | Komenský č.4, 5/2013 | |
21. února 2013- Brno, setkání učitelů dějepisu se studenty historie, jejich vyučujícími, zástupci muzeí a dalšími debatovali nad tím, jakou roli sehrává dějepis v současné škole. |
V kůži někoho jiného. | Šalamounová, Zuzana | Komenský č.4, 5/2013 | |
Žáci sedmé třídy Základní školy Mutěnická experimentují s tím jaké to je být někým jiným - série vyukových programů. |
Jak vidí přírodovědné předměty žácí základních škol. | Kubiatko, Milan | Komenský č.4, 5/2013 | |
Fyzice a chemii žáci přisuzují malý význam z hlediska využití ve svém dalším životě. Inspirace do výuky. |
Když je škola férová. | Lojdová, Kateřina | Komenský č.4, 5/2013 | |
Roshovor s Eliškou Lojdovou o inkluzivním vzdělávání, speciálním školství a o tom, co je fér. |
Mayovky jako vzor hrdinského chování. | Doubrava, Lukáš | Učitelské noviny č.22, 28/5/2013 | |
Díky výstavě Po stopě Karla Maye v Náprstkově muzeu, mají učitelé snazší výuku o tomto spisovateli. |
Všichni jsou už pořádně sedření! | Švancar, Radmil | Učitelské noviny č.22, 28/5/2013 | |
Školy stále doplácejí na zrušení odvětvového řízení, nejsou peníze na nepedagogy. |
Kdo se hlásí na víceletá gymnázia. | Husník, Petr | Učitelské noviny č.22, 28/5/2013 | |
O tom, jak jsou úspěšná víceletá gymnázia a o jejich budoucnosti. |
Nuzný život ne-Rusů. | Dvořák, Libor | Euro č.22, 27/5/2013 | |
Gastarbeitr - přistěhovalez z bývalých zemí Sovětského svazu, hledající práci. V Rusku je spatříme všude. Stali se závažným sociálně-ekonomickým problémem. |