Pyramidy na břehu Mississippi. | Nekola, Martin | 100+1 ZZy č.19, 5/11/2014 | |
Největší předkolumbovské náleziště v Severní Americe, město St. Louis ve státě Missouri. Městská říše Cahokia, vybudováná v 7. století. Megastavby z hlíny. |
Tablet neizoluje, tablet propojuje. | Švancar, Radmil | Učitelské noviny č.34, 14/10/2014 | |
Problémy s jakými se setkává škola zavádějící digitální techniku do výuky. |
Školy budou přesně vědět, co po nich stát chce. | Doubrava, Lukáš | Učitelské noviny č.34, 14/9/2014 | |
Ministersvo školství a česká školní inspekce odstartovaly národní debatu o modenější podobě systému hodnocení našeho regionální školství. |
Kdy je možné nepřijmout dítě do školy. | Kaplán, Martin | Učitelské noviny č.33, 7/10/2014 | |
Je možné, aby škola odmítla přijmout žáka se speciálními vzdělávacími potřebami? Jaké je pro to dostatečné odůvodnění? Kdy může ředitel školy rozhodnout o odkladu povinné školní docházky? |
škola, kde Ámosek pomáhá budoucím prvňáčkům. | Švancar, Radmil | Učitelské noviny č.33, 7/10/2014 | |
Deset výhod málotřídní školy. Rodinný duch školy, konkurence v okolí. |
Rozumět penězům se budou učit i děti v mateřince. | Štefflová, Jaroslava | Učitelské noviny č.33, 7/10/2014 | |
Finanční gramotnost i do předškolního vzdělávání? Anotace jednotlivých kapitol programu Aflatot. |
Senioři a canisterapie: Léčba psem. | Mynářová, Jana | Psychologie dnes č.11, 31/10/2014 | |
Jana Mynářová, psycholožka, koučka, psychoterapeutka a canisterapeutka, vypráví o svých praktických skušenostech s canisterapii v Domově Hortenzie ve Frenštátě pod Radhoštěm. |
Anatomie pozornosti. | | Psychologie dnes č.11, 31/10/2014 | |
Čím víc je člověk roztržitý, tím víc mělčí jsou jeho úvahy. Zmenšuje se nám pracovní paměť? |
Zvítězí knížka nebo tablet? | Štefflová, Jaroslava | Učitelské noviny č.32, 30/9/2014 | |
U některých lékařů i učitelů má pořád navrch tradice. Desatero správné výchovy malého čtenáře. Cesta ke knížkám. |
Jak pracovat s nespokojenými rodiči. | Merdlíková, Olga | Učitelské noviny č.32, 30/9/2014 | |
Pedagogové z mateřinek žádají o radu při řešení konkrétních situací nespokojených rodičů. |
Budeme digitálně kompetentní? | Švancar, Radmil | Učitelské noviny č.32, 30/9/2014 | |
Nová vize vzdělávání má vést k informatickému myšlení. |
S bezpečnostním chodítkem jsou mateřinky spokojeny. | Doubrava, lukáš | Učitelské noviny č.32, 30/9/2014 | |
ČŠI: Nejde o nebezpečí, ale o nesoulad s RVP. Rizika možná versus ta vysoce pravděpodobná. Předškoláci v řadě chodí ven upnutí po malých skupinkách v jakémsi chodítku či vodítku. |
Jak se šikanuje na českých univerzitách. | Zábrodská, Kateřina | Psychologie dnes č.11, 31/10/2014 | |
Šikana na českých univerzitách se v porovnání s zahraničními univerzitami vyskytuje poměrně málo. Ši |
Kontaktní rodičovství: Nerozmazlíme si je. | Tržilová Abelson, Jana | Psychologie dnes č.11, 31/10/2014 | |
Kontaktní rodičovství jako intuitivní přístup a také přístup naších předků a tradičních národů k péči o dítě. |
Hádejte se, ale naslouchejte si. | Kramulová, Daniela | Psychologie dnes č.11, 31/10/2014 | |
Rozhovor se Slavojem Titlem, zabývajícím se psychoanalytickou práci s páry. Partnerské hádky. |
Výchovní poradci a jejich situace ve středočeském kraji. | Martanová, Veronika | Učitelské noviny č.31, 23/9/2014 | |
Výchovní poradci a jejich situace ve středočeském kraji. |
Programy škol chodnou. | Štefflová, Jaroslava | Učitelské noviny č.31, 23/9/2014 | |
S druhým povinným jazykem se kantoři nemohou srovnat. |
Osobního asistenta do školního řádu. | Kaplán, Martin | Učitelské noviny č.31, 23/9/2014 | |
Postavení osobního asistenta a právní postavení rodiče, který chodí s dítětem (s postižením) do školy. |
Naučím Tě ulovit si rybu. | Švancar, Radmil | Učitelské noviny č.31, 23/9/2014 | |
Děti na ulici bývají pro úřady nepřijatelná pravda. Projekt Šance. |
Čínské víno prodáme Francouzům. | Horký, Petr | Euro č.44, 3/11/2014 | |
Čechoslovák Maroš Breda začal v Číně pěstovat červené víno značky Chateau Nine Peaks. Chce s ním prorazit i do světá. |